رشته مدیریت کسب و کار MBA

Master of Business Administration یا دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار، باهدف تربیت مدیران توانا برای اداره سازمان‌های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و خدماتی ایجادشده است. گذراندن دوره کارشناسی دریکی از رشته‌های دانشگاهی و آشنایی با آن برای پذیرفته شدن در این گرایش موردنیاز است. دانش‌آموختگان پس از یادگیری دانش مدیریت و تمرین مهارت‌های مدیریتی، تبدیل به افراد ارزشمندی، جهت انجام کارهای محوله، با استفاده از دانش تخصصی و مدیریتی خود می‌شوند و می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت جامعه داشته باشد.
دروس تخصصی مدیریت کسب و کار
اخلاق و احکام کسب و کار، اصول اقتصاد، حسابداری برای مدیران، مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت عملیات، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، نظریه‌های سازمان و مدیریت

گرایش‌ مدیریت فناوری اطلاعات

مهم‌ترین معیار برای شناخت کشورهای توسعه‌یافته، میزان پیشرفتشان در حوزه فناوری اطلاعات است. بهترین روش برای فراگیر کردن دانش فناوری اطلاعات محیا کردن زیرساخت‌های معقول برای استفاده درست از آن است. پرورش نیروی انسانی متخصص برای ایجاد پایگاه و سیستم‌های اطلاعاتی در ادارات و سازمان‌ها که به تصمیم‌گیری بهتر و مؤثرتر مدیران منجر می‌شود، هدف اصلی این رشته می‌باشد. دانش‌آموختگان این رشته هدایت شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار یا بخش‌های نرم‌افزاری مؤسسات بزرگ را به‌واسطه تسلط بر موضوعات تئوری مدیریت و منابع انسانی و همچنین با یادگیری مباحث تخصصی IT، به‌دست می‌گیرند.
دروس تخصصی مدیریت فناوری اطلاعات
رویکرد سیستمی، مبانی مدیریت فناوری اطلاعات، فاوا در سازمان و مدیریت، مدیریت تکنولوژی و نوآوری، «آثار فاوا بر سازمان‌ها، افراد و جامعه»، مهندسی سازمان، مبانی کسب و کار و تجارت الکترونیک، سیستم‌های اطلاعاتی بنگاه اقتصادی، بنگاه‌های اقتصادی گسترش یافته، مباحث منتخب  در مدیریت فاوا، مهارت‌های فاوا برای مدیران

گرایش‌ مدیریت‌ تکنولوژی

این رشته باعث ایجاد ارتباط بین علوم مختلف ازجمله مهندسی، علوم طبیعی، اجتماعی، تجزیه صنعتی، تئوری کسب‌وکار می‌شود و به همین خاطر یک تخصص میان‌رشته‌ای محسوب می‌شود. آشنایی با تحولات فنی و مهندسی و استفاده صحیح از آن در اصول مدیریتی و آموزش افراد متخصص در این زمینه، هدف اصلی این رشته است. درواقع دانش‌آموختگان این رشته با علم خود به مدیریت بهتر و مدرن‌تر بخش‌های گوناگون یک مجموعه کمک می‌کنند.
دروس تخصصی مدیریت تکنولوژی
«حقوق مالکیت معنوی تکنولوژی، تجارت و توسعه»، مدل‌های انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی، نظام ملی نوآوری و رشد، تکنولوژی‌های نو و محیط زیست، نوآوری و تغییرات تکنولوژی، مزیتهای نسبی در رابطه با اولویت‌های سرمایه گذاری، مدل‌های توسعه صنعتی در  کشورهای صنعتی تازه صنعتی شده و درحال رشد، نقش دولت‌ها در راهبری توسعه، «برنامه ریزی علوم و تکنولوژی و آموزش و توسعه منابع انسانی؛ اولویت و نیازهای تحقیقاتی»، ارتباط مراکز علمی و صنعتی، سازمان‌های تحقیق و توسعه و پارک تحقیقاتی صنعتی

گرایش مدیریت اجرایی

برنامه بهبود نظام مدیریت در سطح واحدهای تولیدی و خدماتی، وظیفه اصلی این رشته است. این رشته به دانش‌آموختگان کمک می‌کند تا در مدیریت توانایی بهتری کسب کنند و با استفاده از آموزش‌های جدید بتوانند مسئولیت‌های محوله را نسبت به گذشته بهتر انجام دهند و پس از به دست آوردن تجربیات کافی، وظایف مهم‌تری را در حرفه مدیریت عهده‌دار شود.
دروس تخصصی مدیریت اجرایی
تحلیل محیط داخلی و بین المللی، برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت تحول و اجرای برنامه‌های استراتژیک، مدیریت استراتژیک، بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، ارتباطات بازاریابی و مسائل بازاریابی بین المللی و صادرات، پژوهش عملیات پیشرفته، مدیریت تولید و عملیات پیشرفته، اقتصاد مهندسی و مدیریت واحدهای خدمات

ترجمه های آماده

فایل های اکسل آماده